Oogpassie bestaat volgende week twee jaar. En elke dag voelt nog als de eerste. Vol enthousiasme staan we voor onze klanten klaar. Kijkt u mee?
De deur gaat open, lichten aan. Monturen rechtleggen, vitrines afstoffen, agenda checken. De eerste klant komt binnen. “Even oriënteren”. Prima. De dag is begonnen.
De eerste afspraak. Een vrouw die vaak hoofdpijn heeft. Meten, doorvragen, uitleggen. We doen een OCT-scan. Want we kijken niet alleen naar scherpte, ook naar ooggezondheid. Die blijkt in orde. Fijn. Ze krijgt nieuwe glazen mét leesgedeelte.
Een tweede klant komt voor een nieuw montuur. Samen voor de spiegel. Twijfel, lachen. “Deze is het nét niet,” Een nieuw rondje.
Vorm, kleur, pasvorm. Soms is het snel raak. Soms een zoektocht. We lezen iemand, vragen, bevestigen. Tot het klopt.
Tussendoor gebeurt er van alles. Een bril die scheef zit. Schroefje los. Neuspadjes vervangen. Even binnenlopen. Geen afspraak, wel aandacht. Zo doen we dat.
Dan iemand die wil starten met lenzen. Instructie geven, inzetten oefenen, rustig begeleiden. Kleine overwinning als het lukt.
Achter de schermen worden bestellingen gecontroleerd, glazen ingeslepen, leveranciers gebeld. Even schakelen met een glasleverancier over levertijden of mogelijkheden. Net een stapje meer doen.
We geven uitleg over zonnebrillen. Wat is het verschil, wat past bij iemand. Autorijden, werken, sporten. Geen standaardverhaal, maar maatwerk. Altijd.
Laatste klant geholpen. Even kijken: wie terugbellen, welke bril komt morgen binnen? Licht uit, deur dicht. Tot morgen!

